U bent hier: Home » Werkgroepen » Bibliotheek

Bibliotheek

Doelstellingen:

Het streven is zo mogelijk alles te verzamelen wat over Hattem gepubliceerd wordt. Deze publicaties beschrijven, catalogiseren en beheren. Het catalogiseren  wordt gedaan in  "ADLIB". Hier kan men gemakkelijk via trefwoorden informatie vinden over de collectie van de Heemkunde Bibliotheek.

Coördinator:

John van der Werff

bibliotheek@heemkundehattem.nl

Kwartaaluitgaven

De kwartaaluitgaven worden bewaard. Ook zijn er ruilabonnementen met de Heemkundige verenigingen uit de omringende gemeenten. Sommige worden ingebonden.

Het weekblad de “Homoet”  nu veranderd in een huis-aan-huis blad  "De Dijkpoorter" ) is vele jaren ingebonden en beschikbaar om in te zien. Indien schenkingen van boeken over allerlei onderwerpen, ( b.v. geschiedenis algemeen, archeologie, bouwkunde, en speciale uitgaven van andere verenigingen ), aansluiten bij de belangstelling van onze werkgroepen, worden deze beschreven, gecatalogiseerd en op onderwerp bewaard in de bibliotheek.

Boeken in de bibliotheek kunnen door de leden worden ingezien in de leeszaal.

Hier kunt U uw keus maken.