U bent hier: Home » Actueel » Nieuws » Wie zijn deze mensen

Wie zijn deze mensen

WIE ZIJN DEZE MENSEN?

Op deze website (Wie helpt ons) en in de kwartaalnummers van Heemkunde Hattem worden regelmatig foto’s  van personen of situaties geplaatst. Vaak staan op de geplaatste foto’s personen van wie de namen helaas niet bekend zijn of onbekend is bij welke gebeurtenis de foto genomen is. De dames van het fotoarchief  willen al die gegevens goed archiveren en bewaren voor het nageslacht.  Zij vragen uw hulp bij het bekijken van de genummerde foto’s (Wie helpt ons) met de vraag: “Herkent u iemand”.

Op de eerste foto (nummer HF03965) staan vijf dames in een bootje. De namen en ook de gelegenheid waarbij de foto is gemaakt, zijn onbekend. Op de tweede grotere foto (nummer 2646) staat een groot aantal personen  met in het midden een aantal medewerksters van het Rode Kruis. Ook hier ontbreken de namen en de gelegenheid.

Deze foto’s zijn opgenomen op de pagina Wie helpt ons en in Heemkunde Hattem, nummer 137, december 2013. Mevrouw H. Viering-Rorije hoort of ziet graag uw reactie per telefoon 038-4442318 of per email fotoarchief@heemkundehattem.nl.

Iedere dinsdagmiddag van 14.00-16.00 uur zijn de dames van het fotoarchief in het Heemkundecentrum, Molenbelt 2A, aanwezig. Misschien een idee voor een leuk wandelingetje om daar heen te gaan en gezellig via het fotoarchief herinneringen op te halen? In het fotoarchief bevinden zich momenteel ca. 10.000 foto’s van Hattemers en gelegenheden in Hattem.

Vier maal per jaar ontvangen alle ongeveer duizend leden van de vereniging een schitterend verzorgd kwartaalnummer met veel geschiedenissen van Hattem en soms een stukje in het Hattems dialect gratis. Al voor € 15,00 per jaar kunnen inwoners van Hattem lid worden en voor € 25,00 iedereen die buiten Hattem woont. Indien u zich nu opgeeft ontvangt u in ieder geval één van de reeds verschenen kwartaalnummers gratis. Geef u daarom nu op als lid bij ledenadministratie 038-4441764 of via de site. Via deze site kunt u zich ook abonneren op onze gratis nieuwsbrief. De eerstvolgende inloopmiddag/avond is woensdag 22 januari. aanvang 13.30 uur en de avond vanaf 19.30 uur.